Vad är My Mission?

My Mission är tävlingen för dig som gillar idéer. För fjärde året är Sveriges största affärsidétävling inom upplevelseindustrin nu äntligen igång! Temat för i år är passion och tävlingen är öppen fram till 12 april på www.mymission.se

måndag 22 februari 2010

Nu är det dags för tävling igen!

Den 22 februari gick startskottet för årets My Mission-tävling. Det är Sveriges största affärsidétävling inom upplevelseindustrin som nu igång för 4e året i rad. Tävlingen är rikstäckande och vänder sig till personer med unika eller annorlunda idéer inom upplevelseindustrin. En nyhet för i år är kategorin Årets Kulturpris, som vänder sig specifikt till studenter på de konstnärliga fakulteterna. Brewhouse Incubator i Göteborg står bakom tävlingen.

Hemsidan www.mymission.se är öppen för inlämning fram till och med 12 april. Därefter utvärderas tävlingsbidragen och de slutliga vinnarna tillkännages 27 maj.

”Vi vet nu av erfarenhet att det finns en mängd intressanta och unika affärsidéer, som inte har prövats. Vår gemensamma målsättning är att ta din idé till marknaden,” säger Mikael Vilkas, VD Brewhouse Incubator.

Samtliga vinnare och nominerade erbjuds plats i vår Speed Incubator (värde 50.000:‐) på Brewhouse i Göteborg. Där får du hjälp med affärsutveckling, tillgång till ett etablerat nätverk samt stöd med att söka finansiering. Under den tjugo veckor långa processen ligger fokus på koncept, marknadsföring och försäljning. Dessutom delas en mängd andra vinster ut – allt från tillgång till Brewhouse fantastiska arena för en dag till flertalet heta mobiler av märket HTC Desire.

Årets tema är ”Passion för idéer”. Den karaktäristiska haren, som är tävlingens maskot och symbol, har därför försetts med tangorabatt och ros mellan tänderna.

Du behöver inte ha någon färdig affärsplan utan det är potentialen i idén som bedöms. Ditt deltagande är gratis och din idé behandlas med sekretess. Man tävlar i de fyra kategorierna Bästa Affärsidé, Årets Nytänk, Årets Wildcard och nyheten för i år ‐ Årets Kulturpris.

Till upplevelseindustrin räknas arkitektur, dator‐ och TV‐spel, design, film/foto, konst, litteratur, marknadskommunikation, media, mode, musik, måltid, scenkonst, turism/besöksnäring och upplevelsebaserat lärande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar