Vad är My Mission?

My Mission är tävlingen för dig som gillar idéer. För fjärde året är Sveriges största affärsidétävling inom upplevelseindustrin nu äntligen igång! Temat för i år är passion och tävlingen är öppen fram till 12 april på www.mymission.se

tisdag 30 mars 2010

Måndagens äventyr

Helt plötsligt kom jag på att jag glömt att blogga om gårdagen som var allt annat är trist och tråkig som måndagar ibland kan vara. Jag tog nämligen med mig projektledare Åsa och projektassistent Kenny till Fyrbodal och besökte Uddevalla och Trollhättan.

I Trollhättan besökte vi Högskolan i Väst och spred information om http://www.mymission.se. Nu såg jag även att vi sprider ut oss i bloggosfären då vi blev bloggade om hos http://mediastudent.ei.hv.se/ - vi skuttar högt och tackar för utrymmet! Nu hoppas vi att alla medieintresserade studenter som pluggar på högskolan tar sina bästa och finaste idéer och skickar in till oss!

Därefter besökte vi Linda Bohlin på incubatorn Innovatum Teknikpark som vill inspirera till nytänk och samarbeten. Hos Linda lämnade vi av en bunt flyers som vi hoppas sprids för vinden i Trollhättan!

Som sista stopp innan vi skuttade tillbaka till kontoret på Brewhouse besökte vi John Bauergymnasiet i Uddevalla. Gymnasiet är landets största gymnasieskola och har ett program som heter "Entreprenör" - helt perfekt för My Mission att synas på. Johan Sanddal som blev årets UF-lärare (GRATTIS från oss!) lät oss snacka inför sina elever så att de blev taggade att tävla!

/Entreprenörsharen

ps. tävlingen är öppen fram till 12 april... det närmar sig spurten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar