Vad är My Mission?

My Mission är tävlingen för dig som gillar idéer. För fjärde året är Sveriges största affärsidétävling inom upplevelseindustrin nu äntligen igång! Temat för i år är passion och tävlingen är öppen fram till 12 april på www.mymission.se

onsdag 28 april 2010

midnatt råder...

tyst det är i husen.... eller just det, det var ju inte jul nu. Men ni kanske undrar varför det är lite tyst från oss på MyMission nu, när det var ett väldans ståhej för ett par veckor sedan och det har sin naturliga förklaring i att tävlingen nu är avslutad och vi är mitt uppe i juryarbetet. När det är färdigt kommer vi att påbörja planeringen och produktionen av den stora galan som äger rum den 26e maj där vinnarna kommer att presenteras.

Jag är supernyfiken på vilka som vunnit och jag gissar att de inte sagt något till mig för att de vet att jag inte skulle kunna hålla tyst utan lite grand i hemlighet berätta det här på bloggen....

Jag hoppas i alla fall att ni som inte gått vidare till nominering eller pitchning kommer igen nästa år. Din idé kanske bara behövde slipas lite på, skrivas lite tydligare eller hitta rätt målgrupp. Det är helt fantastiskt att vi fått in över 350 härligt sprudlande idéer. Mitt tips till nästa år är att du lägger din idé i en låda. Stänger igen locket och låter den ligga där. Gärna med någon god marinad eller liknande.

I oktober ungefär tar du fram idén och tittar på den igen. Hitta styrkorna och utveckla dem ännu mer och skriv om hela ansökan. Igen och igen. Till slut har du slipat så mycket på din idé att den är på tok för bra för att inte nomineras nästa år!

På återhörande!
/Entreprenörsharen

ps. kom ihåg att jag tar igen mig lite nu efter hektiska veckor och viss skrivkramp i hasarna!

1 kommentar:

  1. Superbra jobbat Haren. Du förtjänar vila efter ditt och dina kollegors idoga skuttande de senaste veckorna.
    Du ska nu unna dig ett stort knippe morötter och lägga upp tassarna ett tag!

    Vi hörs igen hoppas jag!

    MVH
    Victoria Ahlén, förväntansfull jurymedlem
    http://victoriaahlen.se/wordpress/godaexempel/entreprenorskap-talamod/

    SvaraRadera