Vad är My Mission?

My Mission är tävlingen för dig som gillar idéer. För fjärde året är Sveriges största affärsidétävling inom upplevelseindustrin nu äntligen igång! Temat för i år är passion och tävlingen är öppen fram till 12 april på www.mymission.se

onsdag 5 maj 2010

En ny samhällstrend?

Igår hade vi ett fantastiskt möte på Brewhouse inför finalen på My Mission- dagen D då alla vinnare offentliggörs. Jag har ju tidigare nämnt att vi haft ett otroligt deltagande i år - hela 385 fantastiska idéer ramlade in vilket faktiskt är REKORD!

Ett tydligt tema bland årets tävlande är en passion för upplevelseindustrin och för sin idé - något vi tycker är extra roligt eftersom temat för hela tävlingen varit och är just passion!

En annan reflektion vi i teamet gjort är åldern på de fantastiska personer som står bakom alla idéerna - från 14 till 67 - vilken generationsöverskridande tävling My Mission är! Det vi funderat extra mycket på är att majoriteten av idéerna kommer från människor 15-30 år, alltså den yngre delen av de tävlande. Vi kan inte sluta fundera på om det kan vara så att det är en trend i samhället, att yngre, de som är födda på 80-talet och början på 90-talet väljer att skapa sina egna jobb snarare än att "ta" ett redan färdigt jobb? Vi skulle jättegärna vilja att du som läser det här kommenterar och delar med dig av dina reflektioner i frågan. Kanske är det så att inom denna relativt nya sektor, upplevelseindustrin, finns det inte några färdiga jobb att haka på, utan mycket är upp till dig själv. Kan det vara så att den "nya generationen" på arbetsmarknaden är bland de första att inte utbilda sig inom etablerade branscher? Många frågor och vi vill väldigt gärna höra dina funderingar. Tveka inte att skriva in en kommentar!

På återhörande!

/Entreprenörsharen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar